הפגישה בין משה לבין ד "ר יוסי שבל התקיימה במכללת 'הגליל' שבנהלל. משה שמח לפגוש אותו במקום שבו אביו התחיל בעסק הסחר שלו בדגים . בנהלל גר בעבר האבא אוהליאב , האח של סבתא שלו , ואליו נהג אביו להגיע עת מכר את הדגים שהביא עימו מטבריה. ד"ר יוסי שבל , כיום נשיא מכל לת 'הגליל'.
קיבל את פניו של משה בחמימות והקרין מאישי ותו הלבבית שללא ספק הצביעה על קשר הדוק שהיה בין השניים . ד"ר יוסי שבל איש דינמי ורב פעלים , סקר במשרדו את פעילות המכללה. משה אף פעם לא שכח את שאמר לו ד "ר יוסי שבל לפני למעלה משלושים שנה , בזמן העבודה בחוף השקט .
לפני כניסתו ש ל כונס הנכסים לחוף השקט אמר לו "מרגע שכונס הנכסים נכנס לאתר, אי אפשר עוד לעצור את התהליך". משה למד את החוכמה הזו והפנים אותה כאשר השתתף בקורס למלונאות בהנחיית ו של ד "ר שבל . היום הוא משוכנע שהיה צריך לעשות הכול כדי למנוע את כניסתו של כונס הנכסים, אבל את מה שנעשה אי אפשר עוד להשיב.
כונס הנכסים, אהרן בן שחר, נכנס לתפקידו ולמורת רוחו של משה, קיבל שכר גבוה מִ דַ י מִ דֵּ י חודש לתקופה שנמשכה כארבע שנים, עד שמשה הצליח להיחלץ מכינוס הנכסים. ד"ר יוסי שבל תעודת סיום ניהול מלונאות בזמן עבודתו בחוף השקט, בשנים 1120-3120 למד משה ניהול מלונאות במסלול דו שנתי . הלימודים נערכו במסגרת אוניברסיטת ח יפה, היחידה ללימודי חוץ - חטיבת לימודי ניהול.
המרצה הראשי ומנהל תוכנית הלימודים היה ד"ר יוסי שבל. במסגרת הלימודים העמיק הקשר החברי בין משה לבין ד"ר יוסי שבל. במפגש בנהלל חזר משה והזכיר לד"ר שבל את הסיפור על סחר החליפין שנהג אביו ל עשות כשהיה מגיע לנהלל עם שק הדגים ושק המשקולות . הסיפור עלה בעבר בזמן לימודיו של משה וד "ר שבל ניצל את ההזדמנות ובאמצעות הסיפור, המחיש לתלמידים כיצד נעשה הסחר בימי העבר, וכיצד התפתח עד ימינו אלו.

"משה היה איש מעשי ולא הסתפק רק בתיאוריות . למעשה חלק לא מבוטל ממערך השיעורים היה מוכר לו מהעבודה שלו בפועל בחוף השקט," אמר ד"ר שבל. בשיעורים ידע משה להתווכח ולא פעם ערער על לימודי התיאוריה כפי שהוצגו על ידי ד"ר יוסי שבל. "במציאות זה לא בדיוק כך," נהג לומר לו.
כשד"ר יוסי שבל הסביר לתלמידים מהו מפעל מאושר , משה היה כ בר ותיק בעסק עם חמישה מפעלים מאושרים . על אף שד "ר שבל פטר אותו מנוכחות בשיעורים האלה, העדיף משה בכל זאת להשתתף בהם וללמוד את החומר התיאורטי . ד"ר שבל פטר אותו ממספר משימות וביניהן הפטור מהכנת התרגילים בסטטיסטיקה.
במחקר שערך ד "ר יוסי שבל על התיירות בטבריה , גילה שבממוצע יש בעיר רק אחד עשר ימים גשומים בשנה, כלומר מבחינת התיירות העיר טבריה לא שונה בהרבה מאילת. היא בהחלט יכולה להיות גם עיר של תיירות חורף. היו אלה נתונים מדהימים שיכולים היו לסייע לאותם גורמים בעיר שעסקו בתיירות, אבל נראה שלא השכילו להשתמש בהם.
ההיכרות בין משה לבין ד "ר שבל העמיקה כאשר משה המשיך ללמוד אצלו בקורס למנהל עסקים בכיר. בהתחלה רצה משה ללמוד בחיפה , אבל בזכות היכרותו עם ד"ר שבל, הציע ד "ר שבל לאוניברסיטת חיפה להקים שלוחה בטבריה ב 'יד שטרית ', ואכן כך היה . הלימודים הקנו לתלמידים שהשתתפו בהם נקו דות זכות לאוניברסיטה הפתוחה.

הקורס הועבר על ידי ד"ר יוסי שבל וניתן על ידי תעודת סיום לימודים: מנהל עסקים בכיר תפנית' - לימודי התמחות והעשרה בניהול ומכללת 'הגליל', שאותה הקים ד"ר שבל. הקריירה האקדמית של ד"ר יוסי שבל התחילה באוניברסיטת חיפה, שם מונה להיות ראש החטיבה ללימודי ניהול ביחידה ללימודי חוץ. תפקידו היה לפתח תוכניות חדשות ולמכור קורסים של האוניברסיטה ברחבי העולם.
בשנת 3120 הקים עמותה ובמסגרתה החל ללמד מנהל עסקים בקורס בן שנתיים למנהלים ברמות שונות . הוא עשה זאת בשיתוף 'תפנית' של האוניברסיטה הפתוחה. בקורס כזה השתתף משה אוחנה. ד"ר שבל עם צוותו שכרו חדרי לימוד וכך התחילו להתקיים קורסים של מכללת 'הגליל' במקומות שונים בארץ.
לימים ד"ר יוסי שבל הקים את מכללת 'הגליל' שבעמק יזרעאל, שהפכה למוסד ציבורי בין לאומי המקיים השתלמויות בתחומי ניהול שונים. למכללה מגיעים תלמידים ומנהלים מ-330 מדינות מרחבי תבל. כיתות הלימוד וחדרי המגורים של התלמידים נמצאים בקיבוץ מזרע ואילו המנהלה במושב נהלל.
המרצים במכללה והמדריכים הם ממיטב המומחים בישראל. ובמסגרות הלימודים מהווה המכללה ראש גשר כלכלי למדינות זרות. המכללה הינה מוסד לימודים בין־לאומי, המעניק הכשרות שונות ועורך השתלמויות במגוון תחומי מנהל לאזרחי מדינות מתפתחות ומפותחות. בין תחומי הלימוד : מנהל עסקים , חינוך, איכות הסביבה , בריאות, ביטחון לאומי, ניהול עמותות, נמלים ותחבורה ימית.

מטרת ההשתלמויות - להקנות ידע וכלים ניהוליים בהם יוכלו התלמידים ליישם שינויים וחידושים במקום עבודתם בארץ מוצאם. ד"ר יוסי שבל היה היוזם, המנהיג והשגריר של המכללה. הוא חלם והגה אותה. הקים אותה, ובחר את שותפיו לצוות ההנהלה. המכללה פועלת מזה 04 שנים, ומוכרת בכל העולם .
מלמדים בה באנגלית ובצרפתית, או בשפות של התלמידים. עלהתהליך שעבר משה בחוף השקט סבור ד"ר שבל שנעשה ל ו עוקץ קלאסי. החברה לפיתוח מפעלי תיירות עקצה אותו בתרגיל שהיה כפי הנראה מתוכנן היטב. לקחו אדם שבמשך כל ימי חייו עבד קשה והצליח להקים מלון, וסיבכו אותו עם הלוואה של 3 מיליון דולר שלקח והחזיר במקומה 20 מיליון.
על פניו נראה שעבדו עליו. המסמכים עליהם חתם משה היו ברי משמעות. ד"ר שבל משער שמישהו כאן עקץ אותו. מישהו ידע באופן ברור שמשה לא יוכל להחזיר את החוב וכך החברה השתלטה לו על המלון. משה הגיע לירושלים ושם הפכו את ההלוואה שלקח להלוואה צינורית, הייתה הלוואה לא צמודה.
אחר כך הפכה צנרת ואחר כך צמודה ב-110%. המסקנה של ד"ר שבל: חברה ממשלתית היא שהשתלטה על המלון. הם הלכו לבנק וטענו שמשה לא יכול לשלם את החוב. באוקטובר 3120 הקים ד "ר יוסי שבל את מכללת 'הגליל' ובאוקטובר 1120 בתיאום עם משה , חגגו בחוף השקט שנה להיווסדה .
לחגיגה הוזמנו מרצים ובכירים מהמכללה. למעשה ד"ר יוסי שבל פתח את המכללה בטבריה בזכות משה . במהלך הלימודים שהתקיימו ב'יד שטרית' היו מדי פעם הפרעות ובכל המקרים שלא ניתן היה לקיים שם את הלימודים, עברו כל המשתתפים ללמוד בחוף השקט ומשה אירח אותם בחפץ לב.
תעודת הסמכה לניהול בית מלון למשה אוחנה בני המשפחה בחתונה של רחל ויריב שלוש הכלות למשפחת אוחנה: מירי, ענבל ונגה עם הבת רחלי